dijous, 13 de juny del 2013

JOCS AMB AIGUA

Avui us proposo 10 jocs per practicar en família, amb els amics, a l'escola, a la natura o en un espai obert. Però per poder jugar amb aquests jocs, hi haurà un material imprescindible: L'AIGUA.



Activitat 1: Els vasos comunicants

  • A partir de 6 anys.
  • Mínim de 4 jugadors.
Els jugadors es col·loquen amb parelles a la línia de sortida. Cadascú amb un got buit i un got ple d'aigua. Al senyal de sortida, els jugadors corren i passen l'aigua al got buit del seu company, simultàniament. quan arriben a la línia marcada, tornen cap a la línia d'inici, sense deixar d'intercanviar l'aigua.
Si a una parella els hi cau un got a terra han de tornar a començar. Per guanyar cal arribar el primer i, a més, amb un got ple d'aigua dels dos que han sortit inicialment.



Activitat 2: Les taules mòbils
  • A partir de 6 anys.
  • Mínim de 2 jugadors.
Els jugadors s'estiren a terra panxa enlaire i alcen el cos tot recolzant-se de les mans i els peus, de manera que s'assemblin a una taula, amb un cubell ple d'aigua a la panxa. Al senyal de sortida, avancen el més ràpidament possible, sense fer caure el cubell. quan un corredor perd el cubell, l'ha de tornar a omplir abans de continuar la cursa. Guanya el que arriba a la línia de meta amb més aigua.

Activitat 3: Les tortugues

  • A partir de 6 anys.
  • Mínim de 2 jugadors.
Igual que l'activitat anterior però, els nens i nenes aniran de quatre grapes i portaran el cubell a l'esquena.

Activitat 4: La pilota que esquitxa
  • A partir de 6 anys.
  • Mínim de 6 jugadors.
Es forma un gran cercle. Els jugadors tenen cadascun una pilota i un cubell ple d'aigua al costat dels peus. A la senyal intenten llançar la pilota dintre del cubell d'un adversari, mentre protegeixen el seu. Quan una pilota cau dins del cubell d'un jugador, aquest queda eliminat. Quan es falla un tir es pot còrrer per recuperar la pilota... però atenció als cubells sense vigilància!
Guanyen la partida els dos últims jugadors que queden en el joc.



Activitat 5: A regar
  • A partir de 6 anys.
  • Mínim de 5 jugadors.
Cada jugador tindrà un globus ple d'aigua sense lligar. A un senyal, tots els jugadors es persegueixen per esquitxar-se prement el globus. El jugador que té el globus buit queda eliminat, per tant, cal economitzar l'aigua, tancant més o menys l'orifici del globus. El darrer que conserva una mica d'aigua a l'interior del globus guanya. El més moll ha de pagar una penyora.

Activitat 6: Empremta de l'aigua
  • A partir de 6 anys.
  • Mínim de 2 jugadors.
Omplir d'aigua dues ampolles idèntiques. Traçar una línia de sortida, sobre la qual se situen els jugadors, l'un al costat de l'altre. a un senyal, els jugadors corren i inclinen la seva ampolla de manera que s'escoli un filet d'aigua. Quan l'ampolla és buida s'aturen. Aquell que ha dosificat l'aigua i deixa rere seu la línia més llarga s'enduu la victòria.



Activitat 7: Escrivim
  • A partir de 6 anys.
  • Mínim de 2 jugadors.
Un jugador tindrà una ampolla plena d'aigua. Amb ella haurà d'escriure una paraula o fer un dibuix al terra per tal que el seu company l'endevini. Si el nen o nena encerta la resposta s'intercanvien els papers, sinó torna a repetir el mateix. 
També ho podem fer per equips, aleshores els jugadors que escriuen o dibuixen faran el mateix. Guanyarà el primer equip que ho encerti.

Activitat 8: Disparar de lluny
  • A partir de 8 anys.
  • Mínim de 2 jugadors.
Cada jugador estarà a una distància de dos metres respecte a dues galledes. Des de la seva posició tindrà 5 oportunitats per llançar un got d'aigua i intentar que caigui la màxima aigua possible dins de les galledes. El jugador que tingui més aigua dins de les seves galledes serà el guanyador.

Activitat 9: La cursa dels cambrers
  • A partir de 6 anys.
  • Mínim de 2 jugadors.
Marcar una línia de sortida i una altra d'arribada i col·locar alguns obstacles al mig dels recorreguts. Cada infant tindrà una sabata amb diverses ampolles petites plenes d'aigua, que hauran de portar al palmell de la mà tot imitant un cambrer. hauran de fer el recorregut marcat el més ràpid possible, sense fer caure cap ampolla. Si a algun jugador li cau una ampolla l'haurà de tornar a omplir i tornar a començar. Guanya el jugador que arribi primer a la línia de meta amb totes les ampolles plenes.

Activitat 10: Pomes a l'aigua
  • A partir de 8 anys.
  • Mínim de 2 jugadors.
Amb un escuradents, es grava a les pomes les inicials de cada jugador. Es col·loquen totes les pomes dins d'un cubell gran ple d'aigua. Per torns, els jugadors, amb les mans rere l'esquena, han de buscar la seva poma i intentar agafar-la amb les dents. Es cronometra el temps de tots els jugadors. Guanya aquell que aconsegueixi agafar més ràpid la seva poma.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada